torsdag 25 april 2013

Min favoritvariant.....

.......av hörn fick vara med på detta kortet.

Det finns vissa saker man gör på sina kort som jag tror vi alla återkommer till
gång på gång.........detta hörn jag gjort på detta kort är ett av 
mina favoriter att göra på kort. 

Får ju inte tröttna på det dock så låter det gå ett tag emellan varje gång =)


Något annat jag fullkomligt älskar att göra är att sätta öljetter och göra snörning
i ryggen på kortet............så det fick vara med här oxå.

Har använt mig av ett av de nya snygga papprena från Maja Design, älskar
den färgkombinationen som är på detta papper!
Blommor är från WOC.




Har äntligen använt min hörndie från Marianne Design som legat här hemma
alldeles för länge innan den blev använd, tyckte den blev perfekt till detta hörn =)

Har även använt en ny stämpel från Bildmålarna som jag fastnade direkt för när jag såg den!


Något annat jag återkommer till ibland är att vika ner två hörn på skrivrutan på 
insidan och täcka med Stickles.

Mina fjärilar med prickar bakom = japp, även det en favorit =)
Biljetten är egengjord och vimplarna en die från Die-namics.


Så detta kort kan jag egentligen sammanfatta på följande sätt.....
.....bara massa favoriter = iffa-kort ända ut i fingerspetsarna =)

Kortet har jag gjort till WOC:s challenge 75 där det denna gång skall finnas med något garn på.


Denna veckan har varit såååååå lång tycker jag, varit så trött så det är helt underbart att
det äntligen är fredag imorrn igen!

Kram alla härliga bloggvänner!



20 kommentarer:

  1. Åh så ljuvligt fint!! De blomsterhörnen är bara så fiiiina! Min typ av papper har du använt också ;-) hela den här kombinationen blir ju ett perfekt Iffa-kort, lika fint som du. Skönt med fredag i morgon! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart kort!!
    Jag är tokig i hörn,det kan man inte få för många av :)
    Gillade dina fjärilar och papper mycket.
    Du gissade fel om mitt jobb :)
    Jag jobbar som fröken på kyrkansbarntimmar,
    men jag jobbar bara 50% så därför är jag ledig mitt i veckan också :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Otroligt snyggt kort, pappren är så fina, gillar också färgerna på detta, den nedvikta kanten supersnygg och alla blommor underbara. Kantstansen du använt är jättefin och så gillar jag snörningen på kortet!
    kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart kort bara Iffa för hela slanten. Jag gillade din hörndie det kom verkligen till sin rätt där så romantiskt. Ja hela kortet är så finurligt hittade inget annat ord :) och den textstämplen har jag också tittat på den är så söt.
    Blev det någon klänning till dottern med de fina naglarna :)?
    Ha nu en riktigt skön helg
    Kramar Mona

    SvaraRadera
  5. Snyggt, snyggt!
    Jag får scrolla upp och ner några gånger
    för att se allt fint på kortet.
    Färgerna och pappren är jättefina och
    ditt blomsterhörn gillar jag, snygg dies.
    Öljetterna och bandet är tufft.
    Som alltid ett härligt kort :)
    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart ......... så många fina detaljer , ryggen på kortet superfint.............du är så kreativ .........

    Kram
    Trevlig skön helg
    ///anneli

    SvaraRadera
  7. Såå underbart kort!! Man ser verkligen på långt håll att det är ett Iffa-kort. Så många underbara detaljer. Gillar den nya diesen. Passar perfekt med ett nervikt hörn sådär.

    Min vecka har gått jättefort. Men det är ju tur, eftersom jag har tre jobbdagar kvar.. Så olika det kan vara. :)

    Hoppas att du får en fin helg!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Vilket ljuvligt kort! Gillar verkligen alla dina vackra detaljer. Verkligen underbara stämplar och dies. Gillar speciellt hur du lagt vimplarna överlappande över varandra. Varför har inte jag tänkt på det... fniss...

    Ha en riktigt trevlig helg!!!! Kramar

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar text..urmysig.
    Ett iffa kort verkligen full av fina detaljer.
    Hoppas du får en mysig helg.
    kram

    SvaraRadera
  10. Hej Iffa!
    Åhhhh så läckert kort du gjort, me like:)) Du har använt så snygga dies, papper,
    textstämpel och din rygg på kortet = urläckert:)) och dina söta fjärilar.....ett riktigt Iffa kort:)))))
    Lycka till i utmaningen:))

    Ha nu en skön helg:))
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  11. Men herregud sååå snyggt kort Iffa!!! Gillar verkligen allt du gjort på detta kort, det innebär då att vi gillar många lika saker och dekorationer. Färgerna är också mysiga, måste nog investera i lite nya papper känns det som... hmm;)
    Ha den allra bästa helgen goa Iffa.
    Kramiz Rozzan

    SvaraRadera
  12. Jag förstår att du gillar ditt hörn, det är underbart vackert med alla fina blommor som sticker upp. Det var kanske hos dig jag hittade idén när jag gjorde nåt liknande för länge sen. Tack för tipset!
    Ha en fin helg,
    ♥Kram♥

    SvaraRadera
  13. Helt otroligt ljuvligt kort, Iffa!
    Så vackert med rosor, vimplar, band och stansning...
    Wow :-)

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  14. Snyggt kort och dom hörnen är väldigt fina. Hörndiesen var underbar.
    ha en bra helg kram

    SvaraRadera
  15. Tack för att du är med och tävlar hos oss på Wild Orchid Crafts med ditt superfina kort. :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Tack för att du är med och deltar hos oss på Wild Orchid Crafts med ditt superfina kort!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Så fint kort och detaljerna är helt underbara!
    Jag gillade bindningen. :)

    Trevlig helg. :)

    SvaraRadera
  18. Det är såååå fint ! Och det med just dina typiska detaljer blir kortet så spännande att titta på. Visst är det så, att man återkommer till sina favoriter gång på gång. Sen är det kul att prova nytt. Ibland fastnar man, ibland blir det bara en gång.
    Passa på att vila under helgen. Våren tar på krafterna.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  19. Vilket underbart ljuvligt kort!!! Och det är verkligen ett kort med en massa favoriter i repris :) Älskar dessa hörn och snörningar!!
    Kramis

    SvaraRadera
  20. Ja det är Iffa ut i fingerspestarna gillar verkligen dina hörn och diesnen blev inte dum den heller snyggt papper och häftigt med öljetterna och snörningen.
    Kram Ulla

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)