söndag 26 februari 2012

Rosa Dopkort

Emellanåt dimper det ner beställningar på kort från mina arbetskamrater vilket jag tycker är jättekul! Denna gången hade en blivit moster och ville beställa ett dopkort till en liten flicka. Jag älskar ju rosa så det var kul att få gå loss och göra ett gulligt rosa kort =)

Jag har kommit in i en peroid där jag försöker komma ihåg att använda mina kantstansar, märker att jag "glömmer bort" mycket av det jag har hemma så jag måste bli bättre på att rota runt i mina lådor. Jag gick i vart fall loss på mina kantstansar till detta kort och temat blev rosa, vitt och lite silver.


Jag hittade en förpackning från MyDesign bland smyckesprylarna i scrapbutiken med små söta skallror som jag köpte och satte fram på kortet tillsammans med en liten söt napp...



Jag har bestämt mig för att tvinga mig att måla stämplar och sätta fram på korten ibland då detta är något jag inte är speciellt duktig på så det blev en söt vagn från Vilda Stamps på detta kortet...



Kanten har jag gjort av en bred kantstans från MS. Jag har sedan tagit ytterligare en kantstans från EK och stansat det rosa pappret och satt lite över det vita. Till det har jag stansat ut en swirl från Magnolia och låtit gå ut över kanten...



På baksidan har jag använt en ursnygg die (tycker jag =) från Spellbinders och sedan satt ett litet hjärta från Nellies som används flitigt här hemma då jag älskar den dien. Runt hjärtat har jag gjort små prickar av Stickles vilket jag tycker blir fint.... och självklart är nu någon av mina personliga stämplar ett stående inslag på mina baksidor =)




På insidan följde jag samma tema vad gäller dies som på fram- och baksidan + att jag la till en tag från Magnolia...



Mottagaren fick kortet innan datumet var bestämt. Detta löste jag genom att i efterhand stämpla datumet på ett litet hjärta som sedan sattes på tagen...



Jag tycker det absolut roligaste är att göra kort när jag vet vem som skall ha dem. Då går det lägga till personliga saker som te x namn och datum som jag gjort på detta kort. Det gör att jag tycker inspirationen kommer mycket snabbare och mottagaren ser verkligen att det är personligt gjort till just dem!

Ha en underbar söndag!

Kram Iffa

17 kommentarer:

  1. Jag håller med dej helt och fullt när det gäller det personliga... det blir extra kul då!

    Rart litet kort och kantstansarna blir ju pricken över i!

    SvaraRadera
  2. Men jisses så snyggt dopkort,, du har gjort det så snyggt på alla sidorna, så fint med kanstansen, ja jisses hela kortet är ju bara sååå fint!!

    Kramen Majsan

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Min personliga stämpel har jag köpt privat av en tjej som lät göra sådana, runda, för flera år sedan. Sen texten i mitten är ju från ROX. Jag varierar mej rätt mycket med vad jag maskar in i den stämpeln, ofta blir det en del av samma motiv som jag använt på framsidan av kortet.

    Tyvärr tänker inte just den tjejen låta göra fler stämplar, men jag tror att de kommer att finnas på annat håll.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilket superfint kort!! Välarbetat och så många fina detaljer i jättefina färger.
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vad kul att du kikar in hos mig, sjlv har jag varit lite dålig på att göra min bloggrunda på sistone. Vilket härligt dopkort med fina detaljer. Gillar hjärtat du stansat ut, har aldrig sett det förut. Ang min personliga stämpel så har jag beställt den från whimsystamps.com. Den är en favorit!
    Håller med att man "glömmer" en del pysselsaker som man har. Undra om det är ett tecken på att man har för mycket?! Neeeeej ... :)
    Såg att du också hade nya Marabou-chokladen med lakrits ... mums.
    Ha en bra vecka!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Så fint du gjort, det kommer garanterat uppskattas! :-)

    SvaraRadera
  7. vilket gulligt och fint dekorerat kort

    SvaraRadera
  8. Den som får detta underbara kort kommer bli överlycklig:) Underbart härligt kort med underbara detaljer och färger:) Ett kort man njuter av att titta på och som man blir imponerad av:)

    Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)

    Kramar från Lilla Pyssel Inger ♥

    SvaraRadera
  9. Oj, vilket fint och välarbetat kort, verkligen ett kort att spara :O)


    Ha en härlig dag.

    SvaraRadera
  10. Guu va sött kort! Underbart! =)

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart kort!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  12. Underbart kort du har gjort. rosa är alltid så gulligt! Håller med om att det är roligt kunna göra korten lite personliga. Ha en bra dag. Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Jättesött kort med många fina detaljer som kommer göra din arbetskamrat glad när hon får det.

    Jag har 2012 sagt till mig själv att jag ska bli bättre på att använda allt jag köpt och känner igen mig i det du skriver att du försöker komma ihåg att använda saker. Förutom att bli bätte på att använda allt så vill jag också bli bättre på färgläggning. Jag köpte Promarkers för länge sedan o de har nästan inte blivit använda så innan de torkar ska jag sätta igång. Kram Katarina

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)