fredag 3 februari 2012

Ordverifiering & Min kokbok!

Först tänkte jag bara meddela att jag lagt till ordverifiering när ni kommenterar hos mig. Jag ser att det är många som har detta men jag har hittills valt att avstå. Under natten fick jag en konstig engelsk kommentar så nu väljer även jag att lägga till detta så vi inte behöver läsa knepiga kommentarer här inne =)

Nu till dagens roliga inlägg !!!!

Jag har en kokbok som jag har samlat alla recept som används flitigt här hemma =) Från början var de bara inskrivna i ett tråkigt block..............men det ändrade jag på!

Jag köpte en helt svart bok från Åhléns med svarta blad och scrappade mina recept så boken åker fram ofta och det är mycket roligare att titta i denna än på ett linjerat block =)

Jag gjorde denna för säkert 3-4 år sedan då jag inte hållt på så jättelänge med denna hobbyn så hade jag gjort den idag hade den säkert haft ett annorlunda utseende. Men jag bestämde mig då för att göra den hyfsat enkel och olika på alla sidor + att dekorationerna fick vara platta så den gick att stänga. Jag valde att skriva för hand istället för att skriva ut på datorn då jag ville ha en mer personlig stil på den.

Idag kommer det alltså att bli mååååååånga bilder att titta på!! Jag har inte tagit kort på alla sidor men en del av dem. Framsidan gjorde jag stilren och döpte den då självklart till.....




....och här kommer några av insidorna =)....




Detta projektet är ju perfekt att använda alla sina spillbitar till =) Nästa gång jag gör en sån här blir det nog till dottern, hon är bara snart 15 år gammal men hade detta önskemålet för något år sedan! Men det räcker väl att mammas favoritrecept finns klara i en bok till henne när hon flyttar hemifrån tycker jag.........och det hoppas jag dröjer många år till =)

Kram Iffa

11 kommentarer:

  1. WOW!!! Vilket arbete du har lagt ner. Så himla fint!
    Trevlig helg
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Åhh så coolt det måste jag oxå testa att göra en .
    Tack för tipset
    Swirlen har jag köpt här
    http://www.ljuvaanglar.se/sv/cheery-lynn-designs/victorian-romance-flourish.html?grp=1072448

    Trevlig helg
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. chokladbolls sidan e storfavorit. vilket pill!!! helläcker!!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken fin bok! En sån har funnits i mina tankar länge och jag samlar på mig stämplar, papper och annat...men någon bok har det inte blivit än i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Tack för titten hos mig. Så roligt att få besök. Vilken fin kokbok du har gjort och vilket arbete du lagt ner. Roligt att ha en sån. Ha en trevlig helg. Lenamed

    SvaraRadera
  6. Jättefin kokbok!!!
    Biskvier i långpanna verkar lovande:)
    Man kan ju lifta olika saker....
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Himla fint! Måste vara såå mycket roligare att bläddra i den än att bläddra i en helt vanlig bok. Och jättekul att du skrivit för hand också, som du säger känns det personligare. Jag har haft funderingar länge på att göra en receptbok med mina favoritrecept, men har liksom inte fått tummen ur ännu. Men en dag ska jag vel få ihop en :) Ha det jättebra! / Millan

    SvaraRadera
  8. WOW,vilken härlig kokbok du gjort.En sån skulle man ha.Kanske roligare att laga något gott då?
    Tack,för din hälsning hos mig.
    Är jättegärna med på din fina blogcandy oxå.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Roligt med en så personlig receptbok,
    många fina sidor, trollet var urgulligt :)

    SvaraRadera
  10. Så trevlig kokbok/bakbok du har gjort festilg med att roliga bilder det tog väl tid att få ihop.
    Kram Ulla

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)