söndag 25 december 2011

Hörnbokmärke

Idag ska jag visa en tutorial på ett hörnbokmärke som jag första gången gjorde för flera år sedan. Nu tänkte jag att det var dax att göra det igen och visa er hur man gör =) Det går snabbt att göra och blir roligt att ha i boken man läser =)

Börja med en bit papper som har måttet 15 x 15 cm. Vik detta rakt över, hörn mot hörn...


Vik sedan in de två hörnen så här...

                 
Nu har du en mindre fyrkant på 7,5 x 7,5 cm...


Ta nu och veckla upp de två hörnen du precis vek och vik upp det andra hörnet så här...


Vik nu över det vänstra hörnet så bokmärket blir så här....


...och vik sedan i det andra hörnet....



Nu är det valfri dekorering som gäller =) Mitt fick detta utseendet denna gång....


....och baksidan...



Nu är det bara att sätta det i en fin bok =)



Detta var dagens tips, hoppas ni provar!

Kram Iffa

5 kommentarer:

  1. God fortsättning :)
    Det här var en rolig, gullig liten idé som jag absolut ska prova på vid tillfälle :)
    Kramsi

    SvaraRadera
  2. God fortsättning :)
    Vilken roligt, gullig liten idé som jag absolut ska prova vid tillfälle :)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Här fanns det mycket fint att titta på! Tack för kommentaren i min blogg... :)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Vilken ide och så söt det blev.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Gulligt bokmärke,
    det var en kul idé.

    SvaraRadera

Stort tack för att du tar dig lite tid att lämna en kommentar, det förgyller min dag och uppskattas massor =)